13. 11. 2018 je na Osnovni šoli Franca Rozmana-Staneta v Mariboru za vse učence potekal tehniški dan na temo Medvrstniški odnosi.

Učenci so razmišljali o pomenu medvrstniških odnosov, krepili medvrstniško sodelovanje in timsko delo. S pomočjo socialnih iger so urili vedenjske spretnosti. Oblikovali so temeljna oddelčna pravila za krepitev boljših medvrstniških odnosov.

Medvrstniški odnosi in učenci od 1. do 4. razreda

Učenci od 1. do 4. razreda so dan začeli z razmišljanjem o tem, kaj so medvrstniški odnosi. V nadaljevanju so prisluhnili poučni e-pravljici Na takšnega prijatelja se lahko zaneseš. Poslušali so predavanje o medvrstniških odnosih specialnega pedagoga Marka Juhanta. V drugi polovici tehniškega dne so z naravnimi materiali izdelovali jesensko obarvane mandale, to so naravni mozaik okrogle oblike. Za konec dneva so z vsemi oddelki na šoli oblikovali formacijo v obliki srca in kratic naše šole, ki predstavlja povezanost, sodelovanje in pripadnost.

Učence od 1. do 4. razreda smo povprašali, kakšen je po njihovem mnenju dober prijatelj. Tako so odgovarjali drugošolci: Ima lepo frizuro. Z njim se lahko zabavamo in igramo. (Vita) Pomaga mi in je prijazen do mene. (Mia) Prijatelji so prijazni do drugih, pomagajo, če se komu kaj zgodi. (Ina) Smejimo se lahko skupaj, lahko gremo gredo skupaj v kino in se lahko družimo. (Maj)

Drugošolci menijo, da lahko k boljšim medsebojnim odnosom prispevajo tako, da si pomagajo, če česa ne zanjo, si posodijo, če česa nimajo, se skupaj igrajo in če nimajo zvezka, jim ga posodijo, da lahko doma prepišejo.  Menijo, da tudi odrasli lahko prispevajo k boljšemu razumevanju, in sicer se lahko z pogovorijo z otroki, če se ne razumejo, gledajo z njimi televizijo, se igrajo z otroki. Tudi starši se lahko pogovorijo s starši, da so otroci še naprej dobri prijatelji. Če je kaj narobe v šoli, jim starši lahko pomagajo.

Nik Lovec in Tan Vnuk, 8. razred

Medvrstniški odnosi in učenci od 5. do 9. razreda

Učenci so v 5., 6., 7., 8. in 9. razredu obrovnavali medvrstniško nasilje. Tehnični dan je potekal 5 šolskih ur. V uvodu so debatirali o tem, kaj sploh je medvrstniško nasilje. Iskali so različne asociacije na to temo ter si pri tem pomagali z volno, ki je predstavljala znak povezanosti. Brali so dve različni zgodbi, Hughs Betty Ann ter Potolčeni kramoh Prežihovega Voranca. Skozi zgodbi so spoznali nasilje, nenasilje ter prijateljstvo. Igrali so razne socialne igre ter postavljali most za krepitev pozitivnih odnosov med vrstniki. Odšli so tudi na predavanje specialnega pedagoga Marka Juhanta, kjer so se še bolj poglobili v razlago, kaj je nasilje. Na eni izmed delavnic so krepili timski duh, na eni pa so iskali temeljna pravila za krepitev medvrstniških odnosov v razredu. Pod ta napisana pravila, ki so jih učenci sami zapisali, so se podpisali in s tem sklenili, da bodo ta pravila upoštevali. Upam, da je proti koncu dneva kdo spremenil svoje mnenje glede nasilja, da bo v prihodnje boljši prijatelj in če bo kdaj v sporu, ne bo uporabil grdih besed in pesti, ampak se bo razumno pogovoril.

Učencem se je zdel tehniški dan zelo koristen, saj so se z vrstniki bolje spoznali in se bolje povezali. S pomočjo zgodb pa so spoznali, kako se vrstniki obnašajo do prišlekov v neko družbo, to spoznanje pa jim je bilo izhodišče za razgovor.

Emilija M. Martinuzzi in Nejc Anej Ozimič Furman, 8. razred